- Obecnie brak na stanie
- Obecnie brak na stanie
Gra magnetyczna The Purple Cow - Backgammon (Tryktrak)
Wiek: 4-99 lat
Kod EAN: 7290011890025
Proponowana cena detaliczna 35 PLN
Ciekawa propozycja dla osób, które dużo podróżują. Seria gier magnetycznych w mini formacie, zmieści się do każdej torebki. Gra mało waży, dzięki czemu zawsze możemy ją mieć pod ręką. Sprawdzi się podczas czekania na wizytę u lekarza, w dłuższej podróży samochodem czy samolotem. Metalowe pudełko służy nam za planszę, dzięki czemu gabaryt gry ograniczony jest do minimum.
Celem gry w backgammona jest doprowadzenie swoich 15 pionków do swojego domu (6 pól w prawym dolnym rogu planszy), a następnie zdjęcie ich z planszy.
Zasady gry: Ułóż pionki zgodnie z rysunkiem na odwrocie. Na początku każdy z graczy rzuca jedną kostką. Gracz, który wyrzuci większą liczbę oczek, rozpoczyna grę. Rzuca on jednocześnie obiema kostkami, a liczba wyrzuconych oczek określa ilość pól, o którą mogą zostać przestawione pionki. Jeden gracz będzie przesuwał swoje pionki w stronę zgodną z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, a drugi w kierunku przeciwnym. Po rzucie może poruszyć swe dwa pionki o liczby wskazane na kostkach (lub jednym pionkiem dwa razy). Pionki można przesuwać wyłącznie na pola, na których nie znajdują się co najmniej dwa pionki przeciwnika. Wyjątkowym rzutem jest tak zwany "dubel" (ta sama ilość oczek na obu kostkach), który daje łącznie cztery ruchy o wskazaną liczbę oczek. W pierwszej fazie gracz musi doprowadzić wszystkie swoje pionki do "domu”. Dopiero wtedy może zdejmować pionki z planszy. Odbywa się to poprzez wyrzucenie kostką ilości oczek potrzebnej pionkowi do opuszczenia planszy. Jeżeli gracz wyrzuci 6, a nie posiada pionków na szóstym polu (licząc od krawędzi planszy), to może zdjąć pionek z kolejnego pola. W czasie gry można zbijać pionki przeciwnika. Zbicie polega na umieszczeniu swojego pionka na polu, na którym znajduje się pojedynczy pionek przeciwnika. Po zbiciu pionek jest odkładany na bandę (zebra na środku planszy) i przeciwnik nie może kontynuować gry, dopóki jego pionek najpierw nie wróci na planszę. Wykorzystuje w tym celu wyniki rzutu dwiema kostkami i rozpoczyna odliczanie od zewnętrznej krawędzi domu przeciwnika. Przy wprowadzaniu pionka do gry obowiązują te same zasady zajmowania pola, co w zwykłym ruchu. Jeśli wyniki rzutu kostkami kierują pionek z bandy na pola zablokowane pionkami przeciwnika, gracz traci kolejkę.
Cechy gry magnetycznej The Purple Cow:
Masz pytania? tel. 535 500 913